Varför?

Igår kväll tänkte jag mycket på varför vissa människor är så dumma och nu när jag menar dumma så menar jag inte kompisar som bråkar med varandra, utan som tjuvar m.m.

Hur tänker de när de mördar en människa?
Okej, mördaren är säkert psykiskt sjuk, men ska det gå ut över en oskyldig människa?
Hur kan man bara mörda någon? Hur kan man?
Vad får de ut av det? Mer än att de själva får skuldkänslor och aldrig mer kommer kunna leva ett vanligt liv?

Ska man behöva vara rädd för att gå ut utanför dörren?
Ska man behöva vara rädd för att bli mördad, våldtagen, misshandlad, hotad osv?
Tänk på alla människor som går runt och är rädda för något sådant ska hända, är rädda att gå till skolan/jobbet och måste titta bakom sig så fort man är ute på promenad ifall någon kommer med en kniv.

Varför finns dumma människor?
Bara för att de har det svårt/har haft det svårt, ska de väl inte gå på oss oskyldiga människor?
Jag tycker inte det.
Nuförtiden är många rädda för att någon ska ta reda på vem man är genom sin blogg och sedan mörda, våldta, misshandla eller hota en.
Ska det behöva vara så?








Bild lånad av google.se

Kommentarer ♥
Postat av: Anonym

vanliga människor är fel ord. Visst, jag kan inte fatta hur man kan mörda någon men alla behöver inte vara psykiskt sjuka och när du skriver vanliga människor känns det som om du menar att psykiskt sjuka människor inte är vanliga??

2009-01-27 @ 17:02:12
Postat av: lisa

Svar till Anonym:

Ojdå!, det var absolut inte så jag menade. Jag menade en människa som inte gjort något fel!

De är också vanliga människor, men jag fattar inte hur någon människa kan göra något sådant, det är ju inte "vanligt" att mörda någon, om man säger så :s

2009-01-27 @ 18:07:27
URL: http://youarewonderful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback