Lisa hjälper: "Självförtroende är det viktigaste"


Självförtroende är en viktig sak, fast ni inte kan tro det.
Självförtroende betyder att man tror på sig själv.
Det finns väldigt många som inte alls har ett bra självförtroende och har svårt att bygga upp sitt självförtroende.
Här kommer några tips.

Ett bra självförtroende kan förbättra ditt liv.
Ett bra självförtroende behövs i alla sorters situationer t.ex. när du haft ett prov, då måste du tänka positivt
Om du får dåligt resultat kan du tänka "Men jag gjorde mitt allra bästa", då kan du vara nöjd iallafall, för man kan inte göra mer än sitt bästa.
Om du får så dåligt resultat att du får göra omprov kan du tänka "Jag får en chans att förbättra mitt resultat".

En viktig sak att tänka på: Jämför dig inte med andra, alla är bra på något. Om andra får bra betyg och inte du, så kan du tänka "Jag är bättre på andra saker och jag ska försöka vara lika bra som de nästa gång", du kan även fråga hur de tränar inför prov osv.
Tänk aldrig "De var så mycket bättre, jag är värdelös" eller något liknande.
Gör inte det, tänk positivt, vad som än händer.

Hoppas jag har hjälpt er som har det svårt med självförtroendet!

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback