Rengöring.

Vi var ju på Lust och fägring idag.
Jag lärde mig massor, det var riktigt intressant.
Hon pratade om färger, huden, smink osv.
Vi fick med oss två brochyrer, jag tänkte att jag kan skriva upp lite från bochyrerna varje dag.


Den dagliga hudvården startar med rengöringen som skall göra rent utan att torka ut huden.

Den viktigaste rengöringen är den på kvällen som ska avlägsna dagens smuts, luftföroreningar
och eventuell makeup utan att skada syramanteln, den viktiga flora av bakterier som skyddar vår hy.

Använd endast rengöringar som är direkt anpassade för huden i ansiktet; rengöringsmjölk, rengöringsgele
eller en tvålfri rengöring.

(Vanliga tvålar tvättar "för rent", tar bort syramanteln och lämnar kvar fel ph-värde på huden samt binder ofta kalken
i vattnet till en stram beläggning).

* För den som har torr hy passar oftast en mild rengöringsmjölk bäst.
* För den som har fet hy och för den som vill ha mera tvålkänsla finns gele och löddrande tvålfria rengöringar.
* En eyemakeup-remover, ev i pads, kan ta bort mascara och ögonmakeup enkelt och skonsamt.

Rengöringen avslutas med ett ansiktsvatten som sluter porerna efter rengöringen,
återställer ph-värdet och befrämjar blodcirkulationen.
Den kan även innehålla lugnande och andra vårdande ingredienser för olika hudtyper och behov.


Imorgon får ni en ny del!


Lånad från google.se


Kommentarer ♥
Postat av: Fiffi

ooo, vad spännande. Bra idé!

2009-02-16 @ 16:04:10
URL: http://smilefiffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback