Att följa sitt hjärta, eller att inte göra det..


Det är just det jag har svårt med, att våga följa mitt hjärta!

Visst, det är väl lätt att följa sitt hjärta med vissa saker,
men när det gäller att följa sitt hjärta och kunna såra någon annan eller inte såra någon annan utan istället såra sig själv, det är då som jag fastnar..
Jag tycker det är så otroligt svårt då, ska man följa sitt hjärta eller inte göra det?
Sist jag följde mitt hjärta, dvs igår, så blev någon sårad, men verkar ha kommit över det redan nu som tur är!

Jag tänkte ungefär såhär:
Om jag följer mitt hjärta nu, så kommer det bli lättare för mig när det gäller den här saken och jag kommer att må bättre av det.
Om jag inte följer mitt hjärta nu, så kommer den människan må bra, men inte jag och då mår ingen av oss bra.

Det gäller att följa sitt hjärta på ett snällt sätt.
Troligen så kommer personen som blir sårad, vara ledsen och sedan glömma det som hänt, så länge man låter personen komma över det i sin takt.
Sedan beror det på vilken person det är och vad det gäller, om det är en person som aldrig kommer över det och aldrig pratar med en något mer så var personen ändå ingen bra vän att ha..
Att förstå varandra är viktigt och att förlåta någon är ännu viktigare, för tänk om hela världen gick runt och var sura på varandra föralltid, alla fick ha sina tungor i koppel, så att man inte råkade säga något som sårade någon person, för då hade det varit kört.

För de som är i en sådan situation, är det bäst att tänka på sig själv, men såra den andra så lite som möjligt.

För de som är personen som blir sårad, är det bra att försöka förlåta och tänka "tur att hon/han sa det nu, annars hade hon/han gått runt utan att säga något och inte vara sig själv, vad vill jag helst? att hon/han berättar som den känner, eller går runt och låtsas vara glad, men är otroligt ledsen på insidan?"

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback