Azorerna 30 Juli - 6 Augusti

30 JULI, TORSDAG


Vi tog bilen för att åka upp till ett ställe på ön.
Såhär ser det ut på bilvägarna i Azorerna för det mesta, supermysigt!
I Sverige bara skriker det bilväg på alla vägar, så trist..


Vi åkte till något ställe där det kokade i marken, jättehäftigt!
De hade gjort hål i marken, där de stoppar i grytor, grytorna står där i 2 timmar, sedan tas de upp och är varma och redo för att ätas.


Vi åkte till en till park, där fanns ungdomens källa, som det kallas.
Det var säkert 38 grader varmt i det bruna vattnet, som tagits från varma vattenkällor!


31 JULI, FREDAG
Den här dagen har jag inga bilder ifrån, men vi tog en avslappnad dag på stranden hela dagen, sedan åkte jag och pappa och köpte presenter och lite gott till mammas födelsedag!

1 AUGUSTI, LÖRDAG
På mammas födelsedag var det mulet så vi åkte och shoppade för fullt!
På eftermiddagen åt vi gott och firade mammas födelsedag!

2 AUGUSTI, SÖNDAG


Vi tog en båt ut till en liten ö, där det var ett hål i ön, med vatten.
Där solade vi och snorklade, supercoolt att snorkla, fast det fanns inte så mycket olika fiskar just där, men fina var de!


Ön vi var på.


På kvällen åkte vi och kollade på solnedgången, såå vackert!


3 AUGUSTI, MÅNDAG
Dagen spenderades på hotellet, vi badade vid poolen, solade och tog det lugnt, riktigt skön dag!

4 AUGUSTI, TISDAG
Vi var på stranden hela dagen igen, man ska passa på när det är fint väder!


På kvällarna de här 2 veckorna spelade vi alltid Svarte Maja, ett jättekul kortspel!
Sorgligt nog märkte vi på kvällen att jag hade fått solfrossa, jag var tomatröd i hela ansikte och hur varm som helst på kinderna, medans jag frös om resten av kroppen. Jag såg hemsk ut! Det var borta dagen efter som tur var.


5 AUGUSTI, ONSDAG
Det var fult väder, så vi åkte och shoppade igen, sedan var vi vid hotellets pool resten av dagen!
På kvällen gick vi ner och kollade på fullmånen!




6 AUGUSTI, TORSDAG
Vi åkte hem från underbara Azorerna!
Vi åkte flygplan och bil hela dagen, från klockan halv tolv på dagen till halv ett på natten.

Underbar resa, hur perfekt som helst!
Det är skönt att vara hemma igen, men jag saknar Azorerna!


Kommentarer ♥
Postat av: FS

sv: Tack så jättemkt för din komentar!

Och kul att du hitta bloggen ..



Det ska jag göra!

kraaam♥

2009-08-10 @ 19:49:22
URL: http://falsksanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback