Azorerna 23 Juli - 29 Juli

23 JULI, TORSDAG
Ungefär klockan 04.00 åkte vi hemifrån på väg till Arlanda, där vi skulle ta flyget till Azorerna.
Flygturen tog cirka 5 timmar och jag som flygrädd tyckte faktiskt att det gick ovanligt snabbt.
Det värsta med flygplan är när de kommer in i moln, då hela flygplanet börjar skaka.
Visste ni att flygplanet skakar, som en bil svänger, det är lika vanligt.
Bilen svänger för att det är en kurva, flygplanet skakar för att den åker in i ett moln.
Resten av dagen tog vi det lugnt vid hotellet och gick och tittade lite på den vackra staden, med supermysiga hus!




24 JULI, FREDAG


På morgonen satte jag mig och läste en underbar bok, som jag hade fått låna av Felicia.
Tillsammans, andra boken heter den, jag älskar den, vet inte riktigt varför, men den är ju så bra!
Sorgligt nog läste jag ut den där borta.
Jag vet, jag vet.. Mitt hår var hemskt och jag var osminkad, men ska man inte ha det så en dag på stranden?
Glöm att jag fixar mig i timmar för sol och bad!


Det blev en dag på den underbara, svarta sanden, helt fantastiskt fint!
Härliga vågor, strålande sol, kan det bli bättre?


Sedan skulle vi tillbaka till hotellet, då tog vi en strand promenad, där vi tittade på havet, husen och staden!




25 JULI, LÖRDAG


Vi tog denna eftermiddag till val - och delfinsafari, vi åkte ut med en båt och
letade efter delfiner och valar.


De här delfinerna gillade inte båtar, så de rusade iväg!
Ser ni det vita? Det är delfiner som hoppar eller har hoppat, det var säker 20 st eller mer.






Vi såg  den här vita delfinen också, jag visste inte ens att det fanns vita delfiner, haha!
Vi såg även två valar långt ifrån oss och en havs sköldpadda under vattnet, har dock inga bilder på de!

26 JULI, SÖNDAG


Det var fult väder den här dagen, så vi passade på att ta en promenad till en park.
Azorerna är fullt av grönt och har mycket parker.




Jag vid ett gummiträd.

27 JULI, MÅNDAG


På Måndagen åkte vi runt lite på ön och tittade på utsikter bland annat.


Jag vid en utsiktsplats!
Ignorera mitt hår, frisyren hade jag för att den var praktisk och inte fin, som ni märker.
Får sol i hela ansiktet, får bort håret och får även sol i nacken och på halsen!
Perfekt frisyr på semestern? Svar ja!



Otroligt mysigt ställe, ser ni hur vacker det är?


På bilden syns det inte, men det är otroligt brant där geten står!
Kor fanns det gott om i Azorerna, överallt var de!


Naturliga vattenbassänger, kallas dessa!
Det kommer in vatten i stora gropar i klipparna och då bildas det så kallade vattenbassänger.


28 JULI, TISDAG
Det var fint väder och vi var på stranden, supermysigt än en gång!


29 JULI, ONSDAG


Vi åkte bil och såg det här vattenfallet, så vackert!


Ja, jag är kort och ganska liten av mig, men sådär?
Man kände sig så otroligt liten brevid det maktfulla och enorma vattenfallet!

Rastplatser hade de fullt av, otroligt fina dessutom, mycket grönt!
Visst har vi grönt här i Sverige också, skogen är ett exempel, men på Azorerna var det annorlunda, de gjorde något fint av det gröna!


Bananer i ett träd, någon mer än jag som tycker det är häftigt att se det?
Oliver i en buske såg jag också, visste ni att oliver växer på buskar? Det visste inte jag, hihi!


Ännu ett vacker vattenfall!

Fler bilder kommer senare, det här var bara en av veckorna!

Kommentarer ♥
Postat av: Fiffi

Ojojoj, vad trevligt du verkar haft det! :)

2009-08-09 @ 14:11:19
URL: http://smilefiffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback