Lite smått och gott om mig..

Ni vet ju inte så mycket om mig, så det är väl dags att ni får veta lite vem jag är!

Jag heter Lisa, är 14 år och har precis börjat åttan.

Jag gillar att
vara med mina kompisar, oftast blir det Parisa, Felicia, Linnéa, Max, Marcus och Göran som jag är med, dom får mig att må bra!
Jag gillar också att
sjunga, jag sjunger nästan överallt och ibland till och med på scen, jag älskar att sjunga!
Shoppa gör mig glad, för vem blir inte överlycklig av ett nytt plagg i garderoben?, det bästa shopping minnet var när jag, Parisa, Felicia och Linnéa åkte till Stockholm för en hel dags shopping!

Jag är rädd för
gäddor, även fast vi har en båt som vi åker ut med på sjön så fort det blir fint väder, då tycker man att jag ska vara van, men nej! Jag kan inte bada i vattnet om inte någon annan är i också, det bara är så..
Jag är rädd för hajar också, när vi åkte till Azorerna, som ligger ute i Atlanten, var jag rädd för att planet skulle vara tvunget att nödlanda mitt ute i vattnet och att en haj skulle äta upp mig, fast det inte ens finns farliga hajar i Atlanten!
Jag är även rädd för alla sorters småkryp, eller ja.. rädd och rädd? jag hatar dom! När vi hade brandlarm på skolan häromdagen, så kom det en myra på min tå, snacka om att jag fick panik!

Jag är allergisk mot
ägg, när jag får i mig ägg, kliar det i halsen, jag blir otroligt trött i kroppen och sedan spyr jag, mysigt va? Jag har spytt på en restaurang i Turkiet och på en färja, pinsamt!
Jag är allergisk mot vissa djur, inte alla, men vissa! T.ex. är jag allergisk mot Linnéas katter, farmors katt och mosters hund!

Lite annat..

.. Jag har svimmat flera gånger, en gång hos mina kusiner, en gång på Åhlens, en gång hemma, en gång på flygplatsen i England och säkert någon mer gång!

.. Jag har bacillskräck, jag kan inte dricka ur någons vattenflaska om någon har druckit innan, fast det har jag faktiskt blivit bättre på! Det värsta är att jag till och med har bacillskräck mot mina egna baciller, t.ex. när jag borstar tänderna, om jag borstar tänderna och sedan ska spotta, kan jag inte ta in tandborsten i munnen igen, det är för äckligt!

.. Jag hatar skolmaten mer än något annat, jag äter aldrig någonting av skolmaten om det inte är gröt eller pannkakor, som det aldrig är! Mamma och pappa har sagt att jag ska ta med mig mackor till skolan och ta vitaminer när jag kommer hem.

.. Jag är 14 år och har varit med om 15 midsommaraftonar! Hur kommer det sig? Jo, jag föddes innan midsommarafton, året därpå fyllde jag år efter midsommarafton.. Så jag var med om 2 midsommaraftonar när jag var 0 år, häftigt va?

.. När jag har råd, dvs om ca en månad, så tänker jag ta hål i naveln, jippi! Mamma och pappa tillåter det och det är sjukt snyggt!


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback