Ska jag hoppa? - del 4.

Ska jag hoppa? - del 4.

Pappa kommer hem och ropar:

- Connie, vi glömde en sak. Connie?

Han går upp till övervåningen och ser att badrumsdörren är låst.

- Connie, är du där, ropar han och hör att badkaret är på.

- Älskling, kommer du ropar mamma.

- Connie svarar inte och det är låst till badrummet, ropar pappa tillbaka.


Pappa bryter upp dörren med en kofot och mamma springer fram till badkaret.

- Ringa ambulansen, skriker mamma hysteriskt och drar upp mig ur vattnet.

Mamma kramar mig och gråter enda tills ambulansen kommer.


Jag vaknar upp och ser mammas och pappas oroliga ansikten, runtomkring ser jag maskiner och bara vita färger.

- Är jag död, frågar jag tyst.

- Nej, du är på lasarettet, svarar mamma och pappa.

En doktor kommer in.

- Har hon gjort självmordsförsök någon gång förut, frågar doktorn.

De tittar på mig en lång stund och får till slut ur sig ett ja.

- Det här är allvarligt, Connie. Har du tagit droger någon gång?

Jag nickar.

Doktorn går ut och pratar med en med kavaj, hatt och mustasch, sedan kommer han in igen.

- Connie, får jag låna dina föräldrar en stund?

- Visst, svarar jag med ett stort leende.

De går ut och pratar i säkert tjugo minuter.


Mamma och pappa kommer in igen fast utan doktorn.

Det är tyst ett långt tag.

- Du kommer bo i en fosterfamilj i den snara framtiden, får mamma ur sig med gråt.

- Va skojar ni eller, skriker jag argt.

- Nej, älskling. Mamma har rätt, säger pappa tröstande och tar bort en tår i ögat.

- Ni är ju helt jävla sinnessjuka. Jag kommer aldrig förlåta er för det här. Stick härifrån!

- Vi kommer alltid att älska dig, säger de.

- Stick, sa jag ju!

Jag börjar gråta.

De kramar om mig och går sedan ut.


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback