Ska jag hoppa? - del 2.

Ska jag hoppa? - del 2.

Jag lägger i brevet i min väska och drar igen dragkedjan och går till skolan.

Den första jag ser är Tessy Åkerström, den populäraste i skolan, tjejen som alla vill vara kompis med.

- Fin tröja, säger hon till mig med ett jätteflin på läpparna.

- Tack, svarar jag lite smått mallig.

- Har du köpt den på BR eller, slänger hon ur sig med ett skratt.

Jag går därifrån och hör de andra skratta med Tessy.

Jag sätter mig i klassrummet, ingen är där så jag passar på att sätta mig längst fram.

Efter en stund kommer alla klasskamrater in, en efter en.

Till sist kommer Bengt, matteläraren.

- Har alla gjort läxan, frågar han.

En tredjedel av klassen svarar ja och resten sitter tysta med sina mobiler.

- Då får vi se hur det går med provet idag då.

Alla tittar upp och det är helt knäpptyst i säkert en minut.

Till sist skriker Martin, en kille i klassen som alltid står i centrum:

- Vi har inget prov idag!

- Jo, ett oförberett prov.

Alla suckar.

Martin tittar bak på Tessy och hon vinkar till honom.

De är nämligen tillsammans, de passar tycker jag.

Båda är stora egoister, ingen av de gillar skolan och det viktigaste för de, de har status.

- Vi börjar med en fråga, säger Bengt glatt och börjar skriva ett tal på tavlan.

- Någon som kan?

Jag är den enda som räcker upp handen.

- Ingen? Frågar han smått irriterad på rösten. Då tar vi provet!

Efter sista lektionen går jag fram till mitt gröna skåp, med en lapp där det står "Connie Andersson" med stora bokstäver.

Jag tar ut mina saker och går hemåt.


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback