Ska jag hoppa? - del 1.

Nu är jag klar med min berättelse i skolan.
Jag lägger in en bit av den varje dag, som ni kan läsa.
Här kan ni se Felicias berättelse, hon lägger in ett kapitel ur sin varje söndag.
Ni kommer inte direkt till hennes berättelse men ni får väl leta er fram.
Här kommer en del av min berättelse:


Ska jag hoppa?


Det är en helt vanlig höstdag.

Löven har vackra färger, det blåser kallt och det är fredag.


- Connie, nu måste du vakna, klockan är kvart i åtta, ropar mamma nerifrån.

Jag hör vad hon säger, men jag bryr mig inte.

Jag hör bestämda trappsteg gå uppför trappan.

- Connie, hörde du vad jag nyss sa?

- Mm, svarar jag och vänder på mig.

- Du har fått brev också.

Så fort mamma är utom synhåll går jag upp och väljer kläder.

Det blir dom vanliga.

Ljusa jeans, brun kofta, vitt linne och ett halsband med form av ett hjärta.


Jag går ner i det vita köket, med gröna dekorationer, hämtar frukost och mitt brev, sedan går jag upp igen.

Jag läser brevet.



"TILL CONNIE.


Hur har du det, Connie?

Jag vet nästan ingenting om dig, kan du inte berätta lite om dig?

Vi har aldrig träffats, men vi borde göra det snart. Vi känner ju varandra så bra genom brev nu.

Ha det så bra!


KRAM TIM."


Jag flinar till och börjar genast skriva.


"TILL TIM.


Okej, var ska jag börja?


Jag har mörkt, kort hår, är lång och jättefin.

Jag har jättemånga vänner, alla älskar mig och jag är aldrig ensam.


Läs allting igen, fast tvärt om, då vet du vem Connie Andersson är.

Nu är det din tur, vem är Tim Ström?


KRAM CONNIE."


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag ser den)

Din fina blogg här:

Skriv nu vad du ville skriva:

Trackback